Bulgur diéta alatt, 6 szénhidrát, amely segít a diétában


bulgur diéta alatt

Valahogy éhesebbek és fáradékonyabbak vagyunk nélkülük. Persze, nem vagyunk egyformák és az is igaz, hogy ha a kilók leadása a cél, akkor egyes szénhidrátforrásokat száműzni kell. Melyek ezek?

bulgur diéta alatt

Tészta teljes kiőrlésű lisztből A teljes kiőrlésű lisztből készült termékek kétszer-háromszor több rostot tartalmaznak, mint fehér lisztből készült társaik, és legalább annyira finomak is. Ráadásul a rosttartalmuknak köszönhetően nem is tudunk olyan sokat megenni belőlük egyszerre, mert gyorsabban telítődik a gyomrunk.

Quinoa A finoman ízesített teljes értékű gabona sok rostot tartalmaz fél csészényi 2g-t és fehérjetartalma is magas 4g.

bulgur diéta alatt

Kutatók szerint a fehérje segít, hogy tovább jóllakottnak érezd magad, vagyis később ülsz majd le újra enni. Ha megmosod főzés előtt, a saponin tartalma is eltűnik, mely egyébként a héjában található és keserű ízt ad neki. Árpa Akár granulált, akár előfőzött állapotban megtalálható a boltok polcain. Mindkettő tartalmaz oldódó rostokat, mely segít a vér koleszterinszintjét egészséges tartományban tartani, de a granulátumban kisebb mennyiségben.

Bulgur A bulgur durvára őrölt gabona, amelyet a rizshez hasonlóan kell elkészíteni.

bulgur diéta alatt

Nagyon gazdag rosttartalma miatt kitűnő választás, gyorsan telít és nagyon egészséges is. Búzamag A búza teljes, feldolgozatlan magja tele van B-vitaminnal, vassal, magnéziummal és cinkkel. Persze, rostban is gazdag.

Pattogatott kukorica Nem az agyonsózott változata, de a zsírszegény pattogatott kukorica gyorsítja az anyagcserét. Mértékkel fogyassz azért ebből a finomságból!

bulgur diéta alatt

Már három csészényi pattogatott kukorica — amely egy púpozott evőkanálnyi magból készül — teljesértékű gabonában felér napi három étkezéssel, és 3 grammnyi rostot tartalmaz.

Kapcsolódó bulgur diéta alatt.

A bulgur régóta a közel-keleti konyha meghatározó alapanyaga. A gabona külsőre nagyon hasonlít a rizsre, ám azzal ellentétben nem ragad össze, ráadásul gyorsabban elkészíthető: a bolti, konyhakész változatot elég forró vízzel leönteni, majd hagyni, hogy jól megszívja magát.