Éjszakai fogyás


5 dolog, amit tégy meg lefekvés előtt, és holnap karcsúbban ébredsz - Fogyókúra | Femina

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására! Origo Pedig a tudósok éjszakai fogyás az alvás is legalább ennyire fontos. A felnőttek ajánlott alvási időtartama éjszakánként hét-kilenc óra, de sokan ennél kevesebbet alszanak.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

A legfrissebb kutatások kimutatták, hogy az ajánlottnál kevesebb alvás szoros kapcsolatban áll a nagyobb testzsírral és az elhízás fokozott kockázatával. Bár arra kevesen gondolnak, de a nem megfelelő mennyiségű alvás is meghatározhatja, hogy mennyi a testzsírunk, valamint azt, hogy mennyi izomtömeget tudunk megtartani korlátozott kalóriatartalmú étrend mellett.

éjszakai fogyás 30 kg fogyás

Sokan nem is gondolnák, hogy az alvás szorosan kapcsolódik a sikeres fogyókúráhozForrás: Pexels Egy most publikált tanulmány szerint ha egy kéthetes periódus alatt naponta körülbelül 5,5 órát alszunk, miközben kalóriaszegény étrendet folytattunk, akkor kevésbé hatékony a fogyásunk az éjszakai 8,5 órás alváshoz képest.

Anyagcsere, étvágy és alvás Számos oka lehet annak, éjszakai fogyás a rövidebb idejű alvás magasabb testtömeggel jár és befolyásolja a fogyás végett tett erőfeszítéseinket. Ide tartoznak az anyagcsere, az étvágy és az ételválasztás változásai. A szakemberek szerint az alvás ugyanis két fontos étvágyhormont befolyásol testünkben: ezek a leptin és a ghrelin.

Ej fogyás előtt, További cikkeink a témában

Előbbi egy olyan hormon, amely csökkenti az étvágyat, ezért ha magas a leptin szint, éjszakai fogyás teltség érzet jelentkezik. A testmozgás is fontos faktor, ami az új kutatások szerint az alvással egyenértékű szerepet játszik a megfelelő testsúly kialakításábanForrás: pexels.

éjszakai fogyás 21 napos súlykontroll diéta

Ez a kombináció növelheti az ember étvágyát, megnehezítve a kalória-korlátozás betartását, és valószínűbbé teszi, hogy túl sokat együnk. Következésképpen az étvágyhormonok változásai miatti megnövekedett táplálékbevitel könnyen eredményezhet súlygyarapodást.

Az új csodafogyókúra: az éjszakai diéta

Ez azt jelenti, hogy hosszú távon az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet az étvágy ilyen irányú változásai miatt. Tehát a kielégítő és jó éjszakai alvást érdemes minden eddiginél kiemeltebb prioritásként kezelni.

Mi akadályozza meg, hogy túlegyük magunkat?

Az alváshiányos emberek gyakrabban nassolnak Az étvágyhormonok változásával együtt a csökken az alvás időtartama. A tudósok ebből arra következtettek, hogy az alvás hatással van az elfogyasztandó étel kiválasztására és arra is, hogy az agy hogyan érzékeli magát az ételt.

7 éjszakai szokás, hogy kövér leszel

Az alvás időtartama emellett szintén befolyásolja az anyagcsere folyamatokat, különösen a glükóz cukor anyagcseréjét. Ha ételt fogyasztunk, a testünk inzulint szabadít fel, amely segíti a vérünk glükózának a feldolgozását.

Kezdőlap 7 éjszakai szokás, hogy kövér leszel Az alvás elengedhetetlen a test megfelelő működéséhez, és ha olyan vagy, mint az amerikaiak többsége, akkor sem ér el eléggé. Egy országos felmérés szerint az amerikaiak 75 százaléka nem alszik eleget - átlagosan 5,68 óra pihentető alvás - és a megkérdezettek 58 százaléka szeretné, ha tudnák növelni ezeket az éjszakai számokat.

Az alvással is tehetünk megfelelő súlykontrollértForrás: Pexels Az alvásvesztés azonban ronthatja testünk reakcióját az inzulinra, csökkentve a glükózfelvétel képességét. És bár szervezetünk újra felépíti magát az alkalmi éjszakai alvásvesztésből, de a jelenség hosszú távon olyan egészségi állapotokhoz vezethet, mint az elhízás vagy a 2-es típusú cukorbetegség.

Néhány tanulmány kimutatta azt is, hogy egyetlen éjszakai alváskorlátozás csak négy órás alvás elegendő ahhoz, hogy rontja az egészséges fiatal férfiak inzulinreakcióját a glükóz bevitelére.

20 fogyási tipp éjszakai műszakban dolgozóknak

Testmozgás után kevesebbet eszünk Tekintettel arra, hogy az alváshiányos emberek fokozott étvággyal rendelkeznek és gyakran a jutalmazás érzésére törekednek az étkezéseik során, ezért általában magasabb glükózszintű ételeket választanak. A glükóz feldolgozásának csökkent képessége azonban csak tovább ronthatja a helyzetet.

A felesleges glükóz mind a megnövekedett bevitel, mind a szövetekbe történő alacsonyabb felvételi képesség miatt zsírsavakká alakulhat és a szervezet zsírként tárolhatja.

Ez együttesen vezethet hosszú távon felhalmozódáshoz, ami súlygyarapodással járhat. A rendszeres testmozgás egyre nagyobb hangsúlyt kapForrás: pexels. Testmozgás után az emberek ráadásul kevesebbet esznek, ami duplán jó hír, ha figyelembe vesszük a testmozgással ledolgozott kilókat.

éjszakai fogyás diéta gyogyszer

Az egészséges életmód elengedhetetlen része A kutatások azt is kimutatták, hogy a testedzés megvédhet az alváshiányból eredő anyagcserezavarokkal szemben, javítva a szervezet inzulinra adott reakcióját, ami korrigálja a glükózkontrollt.

Jó hír, hogy ezzel az egyszerű módszerrel is növelhetjük a fogyás sikerétForrás: pexels.

Adatvédelmi Irányelvek 20 fogyási tipp éjszakai műszakban dolgozóknak Mert nem mindenki, aki fogyni akar, 9 és 5 között dolgozik. Ha tehát éjszakai műszakban dolgozik, akkor a fogyáshoz különböző tippeket kell követnie. Fogyás Marianne, a sürgősségi kommunikációs diszpécser az éjszakai műszakban dolgozik: nappal alszik és éjszaka dolgozik. Igyekszik betartani a Streamerium webhelyén látott tanácsokat, és nagyrészt ezt is megteszi például többször eszik egész napján, hogy elkerülje a hatalmas étvágyrohamokat. Bár az egészséges táplálkozás nem változik az RDA-k továbbra is változatlanok lesznek!

A kutatók egyértelmű következtetése szerint tehát az étrend és a fizikai aktivitás mellett az alvásra is az egészséges életmód elengedhetetlen részeként kell tekinteni.