Keto diéta mintaétrend


Írta: Váczy Anikó Ez a ketogénbarát bevásárlólista garantáltan könnyebbé teszi az életed.

Útmutató, hasznos infók az étrendhez

A ketogén diéta gyors fogyást ígér, elkezdése azonban egyáltalán nem gyerekjáték. Ugyanis az egész konyhai készleted át kell reformálni, kiszelektálva azokat a dolgokat, amelyeket a diéta tiltólistára tesz, beleértve az olyan gyorsan és könnyen elkészíthető ételeket is, mint a zacskós rizs vagy a mirelit sült krumpli.

Az üres helyeket pedig fel kell tölteni zsírban és fehérjében dús alapanyagokkal, amelyek általában hamar megromlanak, mint a húsfélék és a tejtermékek.

Mielőtt a bevásárlólistád első helyére a bacon és a sajt kerülne, ne feledkezz meg róla, hogy zsír és zsír között is hatalmas különbség van. A telített zsírok helyett részesítsd inkább előnyben a telítetleneket, amilyen a hal és az avokádó is.

Ketogén diéta mintaétrend

Mivel az étrend a zsírok megemelt bevitelén alapszik, kiemelten fontos, hogy ezekből kizárólag egészségeset válassz. Az alapjaid legyenek tehát a telítetlen zsírok és a fehérjék, ám a ketogén diéta képlete korántsem ilyen egyszerű, hiszen számos étel fogyasztását tiltja. Milyen jó lenne, ha létrehoztak volna kifejezetten ketogén sorokat a szupermarketekben, igaz?

gyógynövényes fogyókúrás kapszula gönczi gábor

Az alábbi lista segítségével azonban enélkül is garantáltan sokkal könnyebben boldogulsz majd a közértekben. Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek Általános tévhit, hogy minden zöldség fogyasztása belefér a ketogén diétába.

Ketogén diéta mintaétrend - KetogénDiésimsonbolt.hu

Léteznek ugyanis olyan zöldségek, mint például a krumpli is, amelyeket magas szénhidráttartalmúk miatt mellőznöd kell. Az olyan ch szegény tápanyagbombák, mint a brokkoli, a karfiol, a spenót, a zeller, az uborka, a padlizsán és a spárga azonban bátran fogyaszthatók.

fogyokuras etrend ferfiaknak

Sőt, ha krémes smoothie-ra vágysz, a banánt is pótolhatod karfiollal, bármilyen különösen is hangzik elsőre. Saláták Az előmosott zöld saláták gyors és egészséges fogások fő alapanyagai. Egy choco lite hol kapható zöld tojással, csirkével vagy épp hallal szinte minden diéta nagy kedvence, hiszen tele van olyan tápanyagokkal, mint a C-vitamin, a folsav, a magnézium, de rostban, és a hozzáadott feltétnek köszönhetően, fehérjében is bővelkedik, ugyanakkor alig tartalmaz kalóriát.

Avokádó Az avokádó a ketogénezők egyik nagy kedvence, hiszen tele van értékes tápanyagokkal és egészséges zsírokkal.

Ketogén diéta mintaétrend: reggeli ötletek

Viszonylag magas a kalóriatartalma, ám egy harmad finomság is kiválóan fogyni okosan és szinte minden étkezést képes feldobni. Bogyós gyümölcsök A ketogén diéta egyik legfájóbb pontja, hogy a gyümölcsöket is ki kell iktatnod az étrendedből.

Nem úgy a bogyós gyümiket, amelyeket alacsony szénhidráttartalmúk miatt továbbra is bátran fogyaszthatsz. Fagyasztott változataiknak köszönhetően ráadásul egész évben élvezheted az eper, a málna és az áfonya mennyei ízét.

A Ketogén-diétáról… Ez a diéta egyre népszerűbb a fogyózók körében. Épp úgy, mint az Atkins-diéta, ez is az alacsony szénhidráttartalmú diétákhoz tartozik. A szénhidrátbevitel ciklikusan történik, méghozzá úgy, hogy 5 napig alacsony, 2 napig pedig picit magasabb. Mi az a keton? A ketontestek a zsíranyagcsere melléktermékei, a májban képződnek a glukagon hatására.

Legelőn tartott marha és organikus csirke Ha hús, akkor egyértelműen a legelőn tartott marhára vagy az organikus csirkére essen a választásod, hiszen ezek nem tartalmaznak nitrátokat, tartósítószereket és teljesen GMO-mentesek.

Tonhal és lazac A marha és a csirke mellett a legjobb fehérjeforrás a tonhal és a lazac.

Az ígért étrend az 1. hétre

Emellett bővelkednek Omega-3 zsírsavak ban, ezáltal gondoskodva a szív- és érrendszered egészségéről is, ami egy hosszabb ketogén diéta alatt kiemelten fontos. Párolva, grillezve salátával vagy brokkolival fogyasztva tökéletes ebéd vagy vacsora. Görög joghurt Jó hír, hogy a krémes görög joghurt adagonkénti 5 g-os szénhidráttartalmával még pont belefér a ketogén diétába.

Arra azonban nagyon figyelj, hogy kizárólag natúr, cukor hozzáadása nélkül készült terméket vásárolj, hiszen ezek jelentősen képesek növelni a ch tartalmát. Tojás Hogy mit egyél reggelire ketogén diéta alatt, hogy délig laktasson, ugyanakkor ne legyen benne semmilyen pékáru vagy müzli?

12 tuti étel, amelyekkel könnyedén betartható a ketogén diéta | Well&fit

A legjobb választás az Omegaban, D-vitaminban és fehérjében gazdag tojás. Keto diéta mintaétrend tejek A cukor hozzáadása nélkül készült kókusz- és mandulatej nagyszerű választás, hiszen alig van benne szénhidrát, ugyanakkor adagjában több, mint 4 g zsír található.

thermo drine vélemény

Alaposan nézd azonban meg keto diéta mintaétrend címkét vásárlás előtt, hiszen a legtöbb termék sajnos tömve van cukorral, illetve egészségre káros adalékanyagokkal.

Chia mag Az aprócska mag nem hiába lett szuperélelmiszerkalóriatartalma jelentősen alacsony, ugyanakkor tele van tápanyagokkal. Rengeteg vitamint, ásványi anyagot és rostot tartalmaz, de alig van benne szénhidrát.

újvári dóri étrend ár

Omega-3 és és Omega-6 zsírsavjaival pedig egyértelműen a ketogén keto diéta mintaétrend egyik kedvenc élelmiszere. Pisztácia A pisztácia nagyszerű mono- és politelítetlen zsírforrás, ráadásul növényi fehérjéje és értékes rostjai remekül telítenek.

Bevásárló lista ketogén diétához

Egy kis tenyérnyi adag kiváló tízóraira vagy uzsonnára, amikor ketogénezel. Olíva- és kókuszolaj A ketogén diéta a zsírokról szól, így a zsiradék talán a legegyszerűbb tétel a bevásárlólistán.

mi a diéta történelem

Az olívaolaj salátához és pároláshoz, míg a kókuszolaj sütéshez is jó választás. Fotó: RF.