Milyen a változatos étrend.


Az étrendi javaslatok kezdete

Arra igyekszik mindenki odafigyelni, hogy ne ugyanazt az ételt egye fogyás grönlandi moszat, viszont az sem mindegy, hogy mivel váltogatja. Attól, hogy a hét mindennapján mást eszel, még nem biztos, hogy változatos lesz az étrended.

  1. Téné étrend

Ha például valaki a sült krumplit váltogatja a hamburgerrel és a spagettivel, az semmivel sem jobb, mintha ugyanazt enné, és bár nem kell kizárni ezeket az ételeket az étrendből, mértékkel és más élelmiszerekkel kiegészítve kell fogyasztani őket.

A változatos étrend kulcsa a megfelelő mennyiségű és minél többféle vitamin és tápanyag szervezetbe juttatása.

hogyan fogyjak tokából

A változatos táplálkozás kéz a kézben jár az egészséges táplálkozással, amely nem csak a testi és lelki egészséget garantálja, de hozzájárul a szellemi és fizikai teljesítőképesség megőrzéséhez, illetve az optimális növekedéshez serdülőkorban. Az élelmiszerek rugalmas kombinációjára van szükség, amit mindenki az egyéni preferenciák figyelembevételével alakíthat ki, az a lényeg, hogy ami az egyik étkezésből kimaradt, azt pótolja a másik. Az is fontos, hogy a különböző élelmiszereket minél többféle módon kell elkészíteni, nyersen, főzve, sütve, párolva, a tápanyag- és a vitamintartalom is milyen a változatos étrend a különböző technikák esetén.

gyors fogyás két hét alatt

Zöldségek, gyümölcsök Fontos, hogy mindennap, de inkább minden egyes étkezésnél fogyassz valamilyen zöldséget vagy gyümölcsöt, lehetőleg nyersen vagy párolva, köretként is ezeket részesítsd előnyben a tészta és krumpli helyett.

Az sem mindegy, milyen zöldséget eszel, szinte mindegyik más tápanyagot tartalmaz.

Általában erre az öt kategóriára szokták osztani: sötétzöld zöldségek, piros és sárga zöldségek, keményítőtartalmú zöldségek, hüvelyesek, egyéb zöldségek.

Minden típusból érdemes bevásárolni és váltakozva fogyasztani őket.

  • Régi fogyókúrás tanács, hogy ehetsz bármit, csak mértékkel.
  • 7 napos egészséges mintaétrend (letölthető) | Életem ételei
  • Kiegyensúlyozott étkezés: Az egészséges táplálkozás előnyei - Beko Eat Like A Pro HU
  • Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei • Dietless

Tejtermékek Érdemes naponta enni valamilyen tejterméket, főként zsírszegény és savanyított változatot ajánlott választani, például kefirt vagy joghurtot, olyat, ami nem tartalmaz hozzáadott cukrot. Ha esetleg laktózérzékenység vagy tejfehérje-intolerancia miatt nem fogyaszthatsz tejterméket, akkor mindenképp pótold más forrásból a kalciumot.

Bár a halfogyasztásban messze elmaradunk az európai átlagtól, legalább heti egyszer kerüljön az asztalra. A vörös húsokkal szemben a milyen a változatos étrend húsokat kell előnyben részesíteni, tehát a marha- és a disznóhús helyett inkább a szárnyast preferáld.

vényköteles étvágycsökkentő tabletta

Gabonafélék Akkor mondhatod egészségesnek a táplálkozásodat, ha az általad fogyasztott gabonafélék fele teljes kiőrlésű. Mindennap érdemes valamilyen teljes kiőrlésű pékárut fogyasztani, ugyanis ezek fontos forrásai olyan tápanyagoknak, amelyek hiányos mennyiségben találhatóak meg az emberi szervezetben. Zsiradék Zsiradékot csak mértékkel szabad fogyasztani, illetve a telítetlen és telített zsírsavak arányára is oda kell figyelni, előbbit részesítsd előnyben.

  • Az egészséges táplálkozás és étrend alapelvei Mielőtt továbblépnénk, nézzünk meg pár fontos alapelvet: Mindig törekedj az egészséges táplálkozásra az ételek megfelelő és kiegyensúlyozott kiválasztásával.
  • Így kell összeállítani egy egészséges napi menüt
  • Az egészséges táplálkozás - 8 táplálkozási aranyszabály
  • Mindig ugyanazt eszi? Ha ügyesen csinálja, nem árt! - Dívány
  • Pontos, egyszerű heti menük az egészséges és változatos táplálkozásért | Femcafe

Érdemes inkább gőzölni, párolni a zsiradékban sütés helyett. Cukor és só Mindkettő fogyasztását mérsékelni kell. Nem tilos, de csak mértékkel szabad édeset enni, maximum heti egyszer-kétszer javasolják a dietetikusok, cukor helyett pedig mézet érdemes használni, ha mondjuk tea vagy kávé ízesítéséről van szó.

4 hetes fogyókúra

A só mennyiségét is csökkenteni kell, ne csak ezzel, hanem a különféle fogyókúra szódabikarbónával adj ízt az ételeknek. Folyadékbevitel Amennyire fontos, hogy mit eszel, annyira lényeges az is, hogy mit iszol - naponta legalább 2 liter folyadékot kell inni, és ennek minimum a háromnegyedét vízzel juttasd be a szervezetedbe.

hogyan fogyjak le

Sokszor keveset Az sem mindegy, mikor és mennyit eszel, a három főétkezés helyett érdemes inkább kisebb étkezést beiktatni, érdemes mindennap nagyjából azonos időpontban enni.

Vigyázz a rejtett cukrokkal Vásárlásnál mindig alaposan olvasd el az élelmiszereken feltüntetett címkét, az energia- és tápanyagértékeket, egyéb összetételi adatokat, hogy tényleg olyan élelmiszereket válassz, amelyek segítségedre lesznek az egészséges táplálkozás kialakításában.

Fotók: Getty Images.

fogyni tartósan